[Kúrva Jó Team]
Call of Duty 4 - Call of Duty 4

MENÜ

Fegyverek:

 

A Call of Duty: Modern Warfare játék most már nem az eddig jól megszokott második világháborúban játszódik, hanem napjainkban. Éppen ezért új fegyverekkel kell megismerkednünk, melyek más játékokból bizonyára sokaknak nem újdonság. Ennek ellenére készítettünk egy listát, mely a fegyverek rövid bemutatását tartalmazza, képekkel illusztrálva:



Automata fegyverek




 




Közelítõ távcsõ.






Gránátvetõ az assault fegyverekhez. EZ LECSERÉLI A PERK 1-ET.





Könnyebbé teszi a célzást.





Lecseréli a vasból készült célzót a pontosabb célzásért.





A GPS-en nem lehet látni, mikor lõnek vele.

 

Rcon parancsok cod4ben:

 

 

/rcon login "rconpassword"

/rcon serverinfo
Megmutatja az aktuális szerverbeállítást

/rcon systeminfo
Megmutat információkat az aktuális szerverrõl

/rcon status

Az összes játékosról kaphatunk információkat, akik épp a szerveren tartózkodnak.

/rcon exec "Dateiname"
egy fájl futtat, mely a main mappában található

/rcon writeconfig "Dateiname"
server.cfg-t ír

/rcon say
Üzenetet küld a szerveren tartózkodó összes játékosnak


Map parancsok

/rcon map Mapname
betölti a kívánt map-et (Mapnév = pl. mp_crash)

/rcon map_rotate
betölti a következõ mapet a rotációból

/rcon map_restart
újra betölti az aktuális mapet

/rcon fast_restart

újraindítja az aktuális map-et



Kick/Ban parancsok:

/rcon kick "Name"
Játékos kirúgása a szerverrõl (Ha színkóddal írt névrõl van szó, azzal együtt kell beírni)

/rcon kick all
Minden játékos kirúgása

/rcon onlykick "Name"
Csak egy játékos kirúgása (nevet színkóddal együtt kell beírni)

/rcon onlykick all
Minden játékos kirúgása

/rcon clientkick "ID"
Játékos kirúgása ID alapján

/rcon banUser "Name"
Egy játékos kitiltása. Játékos információ a "ban.txt"-be mentve

/rcon banClient "ID"
Játékos bannolása ID alapján a szerverrõl, információk a "ban.txt"-be mentve

/rcon tempBanUser "Name"
játékos ideiglenes bannolása a szerverrõl

/rcon tempBanClient "ID"
Játékos ideiglenes bannolása a szerverrõl ID alapján

/rcon unbanuser "Name"
Játékos feloldása név alapján Törölhetjük is a ban.txt-bõl a nevet.

 


/cg_drawfps 1
FPS mutató

/com_maxfps 200
maximális fps megadása

/record demo1
Demo felvétele, ahol a demo neve demo1 lesz

/stoprecord
Demo felvételének leállítása

/demo demo1
A demo1 nevû demo lejátszása

/connect SERVERIP
szerverhez való kapcsolódás

/reconnect SERVERIP
újrakapcsolódás szerverhez

/devmap mp_bog
Az mp_bog nevû pálya betöltése otthon

 

Cod4 pályák:

 

Ambush


US vs. OpFor

Nagy sivatagi város, főképp Sabotage meccsekhez.

 

Backlot


US vs. OpFor

Közepes méretű épitkezési terület, kiváló minden játékmódban.

 

Bloc


Spec Ops vs. Specnaz

Nagy orosz laktelep, főképp Domination játékmódra alkalmas.

 

Bog


US vs. OpFor

Kis területű sivatagi város, minden játékmódra alkalmas, lehetőleg alacsony létszámmal.

 

Countdown


US vs. OpFor

Szabad rakétakilövő állomás, minden játékmódra alkalmas.

 

Crash


US vs. OpFor

Lezuhant Sea King helikopter egy sivatagi városban. Csapatmunkára összpontosított játékmódokra alkalmas.

 

Crossfire


US vs. OpFor

Kicsi sivatagi város, izgalmas harcokra kiélezve.

 

District


US vs. OpFor

Nagyvárosi városrész egy piaccal a közepén, csapatjátékokra alkalmas.

 

Downpour


Spec Ops vs. Specnaz

Nagy területű, esős orosz farm. Kiváló Sabotage meccsekhez.

 

Overgrown


Spec Ops vs. OpFor

Nagy, elhanygolt, benőtt orosz terület. Mesterlövészeknek megfelelő fedezéket biztosít a növényzet.

 

Pipeline


Spec Ops vs. OpFor

Orosz pályaudvar. Csapatjátékokra alkalmas. In memoriam mp_depot.

 

Shipment


US vs. OpFor

Nagyon kicsi, orosz hajógyár. Gyors játékmenetű harcokra.

 

Showdown


US vs. OpFor

Kis méretű sivatagi aréna, alacsony létszámú csapatmunkára.

 

Strike


US vs. OpFor

Sivatagi nagyváros részlete. Kiváló csapatjátékokhoz.

 

Vacant


Spec Ops vs. Specnaz

Elhagyatott orosz iroda, pörgős belső harcok.

 

Wetwork

US vs. OpFor

Közepes méretű teherhajó, főképp Search and Destroy játékmódban alkalmas.

 

Cod4 végig játszása:

1. Crew Expandable
Amolyan bemelegítő küldetés. Szinte semmi dolgod sem lesz. Kövesd a csapattársaidat, ők majd mindent elintéznek, te csak segíts nekik tisztogatni. Komolyabb tűzharcokba úgyis csak a hajó rakterében ütköztök.A keresett konténer kinyitása után vedd magadhoz a sárgán villogó adatokat, majd rohanj vissza a helikopterhez. Robbanás rázza meg a hajót, ami elkezd süllyedni és dülöngélni, nagyon feelinges... de igaziból nem szívesen lennénk ott, ugye. Miután felfutottál a lépcsőn és becsapódott a víz, kelj fel és kezdj el sprintelni, ugyanis ha nem vagy elég gyors, lezuhansz a leszakadó állványzattal. A helikoptert elérve ugorj fel rá, majd egy kis segítséggel stabil talajt érhetsz. Ezek után kezdődhet is a játék.

II. Act 1

1. Breakout
A Breakout egy túszmentő küldetés. Egy Nikolai nevű katonát kell kiszabadítani az oroszok fogságából. Első lépésekként vágj át a mocsáron és tisztítsd meg a viskókat az ellenséges őrszemektől. Az árnyékaik segítségével tudod őket beazonosítani, majd át kell lőni a fakunyhó vékony falain, ahol ellenség tartózkodik. A harmadik kunyhón keresztül menve találkozol Kamarovval. Ő tudja, hol van a túsz foglyul ejtve, ám egy kis segítséget kér tőletek. Fedezni kell az utakról a rakétakilövő gépeket. Ebben semmi nehézség sem lesz. Menj fel a hegyoldalon, rá az útra, és a félig letört kerítéseknél tökéletes rálátás nyílik az ellenségre. Pár fejlövés után, kövesd Kamarovot, át az égő házon. A pálya legnehezebb része itt következik, ugyanis tekintélyes mennyiségű katona vár rátok, de itt kipróbálhatod a gránátvetőd képességeit, egy tisztességes fedezék mögé bújva. A völgy megtisztítása után ismét egy kis rakétafedezés a domboldalról, majd kövesd újból Kamarovot a villanytelepig. Price megunja Kamarovot, és erőszakot alkalmazva kiszedi belől, hol van a túsz. A falu legvégén lévő kis házikóban kell keresni...
Ereszkedj le a kikészített kötélen, majd fedezék mögé bújva kezd meg a tisztogatást. Menj be a bal oldali házba, majd azon keresztül egészen a falu végéig. A házhoz érve bajtársad lekapcsolja az áramot. Ideje aktiválni az éjjellátó szemüveget. A bent található ellenfelek semmit sem látnak, így könnyű őket hatástalanítani. Az emeleten, a szélső szobában megtalálod Nikolai-t. Innentől nincs más hátra, mint elkísérni őt az érkező helikopterig.

2. Charlie Dont Surf
Ó igen! Sivatagi harc, ez kell a játékosoknak. A helikopteres szállítás után vesd bele magad a küldetésbe. Első feladatként el kell érni a HQ épületét és meg kell találni Al-Asad-ot. Csak kisebb tűzharcokba keveredsz, de hála a kemény kiképzéseidnek, ez meg sem fog kottyanni neked. Amint elértétek az épületet, csapattársaid berobbantják a bejáratot. Hagyd őket, hagy menjenek előre, te csak dobáld a szobákba a gránátokat, tisztítás gyanánt. Al-Asadnak semmi nyoma, de élőben jelentkezik a TV állomásról, ami a közelben. Irány hát oda.Az utcákon vigyázz az emeleten lévő mesterlövészekre és RPG-sekre. Társaid addig nem fognak előre menni, így te vezeted az utat. Előtte jól tisztogasd meg a terepet, nehogy meglepetés érjen. A TV állomáshoz érve újabb ajtóberobbantás következik, majd átküzdhetitek magatok az irodákon. A központi irodarésznél számíthatsz keményebb menetre. Javaslom, hogy rögtön fuss be a bejárattal szembeni ajtón, és azokból a kis helységekből kezdjétek a tisztogatás, mondjuk gránátokkal. A küzdelem vége után rögtön érkezik a hír, Al-Asad valószínűleg a 2. emeleten van. A kinyitott ajtón át újabb utánpótlás érkezik a segítségetekre, bár az igazat megvallva nem lesz már szükséged rájuk. Menj fel a lépcsőkön a másodikra. Társad betöri az ajtót, és a látvány magáért beszél... A közvetítés csak felvételről ment, a keresett gonosztevőnek nyoma sincs a teremben.

3. The Bog
Egy hídon kezded a küldetést. Jobb oldalról folyamatosan gépágyúsok tüzelnek az ablakokból, így mesterlövész puskáddal rögtön őket szedd le, hogy ne keserítsék tovább életeteket. Nagyon figyelj a robbanó autót jelzésére, ugyanis ha rosszkor kerülsz rossz autó mellé, pillanatok alatt véget érhet a küldetésed és kezdheted elölről. Menj le jobbra, a lépcsőn. Aktiváld az éjjellátót, majd tisztítsd meg az apartman felső részét a géppuskával. Ha éjjellátó nélkül tisztítottad meg a terepet, akkor is használd, különben nem teljesíted a feladatot, és nem nyitják ki lenn az ajtót a társaid, ami a továbbjutást jelentő út lesz. Itt az ablakokon át küld a túlvilágra ellenfeleid, majd mikor úgy érzed, kezd tisztulni a terep, menj az autó melletti házban balra. Ekkor jön rádión a hír, hogy tankok közelednek felétek. Ragadd meg a mögötted található Javelin fegyvert a földről és használd egészséggel. A zöld négyzet jelöli a célpontot, rajta kell tartanod kurzorod egy ideig, hogy a fegyver bemérje a célt. Miután az összessel végeztél, menj tovább társaiddal a jobb oldali úton. Mentek, mendegéltek, míg egy szép nagy tisztásra nem értek. Itt a szövetséges tankotok vár, és az a feladatod, hogy védd is meg az ellenségtől. Feküdj le a földre, és úgy szedd le ellenfeleid, ugyanis nem tudsz sokáig állva maradni a röpködő golyók közt. Parancsnokod ezután légi támogatást kér, de a közelben lévő ZPU légvédelmi lövegtől nem jöhetnek a helikopterek. Találd ki, mit kell tenned! Igen, fel kell robbantani a jobbra található löveget, pár társad segítségével. Végezd ki a busz környékén található ellenfeleket, majd a löveg bal oldalánál található házon keresztül közelítsd meg a célt. Várd meg, míg az irányító kiszáll, végezz vele és helyezd el a tölteteket a ZPU-n. Menj tőle tisztes távolságba, és nyomd meg a gombot. Ezután csak egy aprócska dolog van hátra, még pedig a pontos koordinátákat jelző kis egység lerakása. Nem kell aggódni, gyorsan fuss oda a tőled 10-15 méterre lévő helyhez és helyezd el a készüléket. Keress fedezéket és feküdj le a földre, hagyd rá a dolgok oroszlánrészét az érkező helikopterre. A tisztás rendberakása után gyülekezz társaiddal a tank mellett.

4. The Hunted
Ismét a Nikolai-t kimentő helikopterben találod magad, Price kapitánnyal. Gépeteket találat éri, lezuhantok a senki földjére. Azaz az ellenség földjére... Miután magadhoz tértél, vedd magadhoz halott társad fegyverét a tűz mellett, majd kövesd a kapitányt. A híd alatt átszaladva egy felderítő helikopterrel találjátok szembe magatokat. A helikopterből ki lehet lőni a gépfegyverest, célozd is meg. Jelenlegi célpontod: a mező túloldalán lévő házak. Fedezékből fedezékbe haladj előre, és lődd az ellenfeleket. A túloldalon a melegházakon át vezet utatok, majd kutyákat uszítanak rátok. Javaslom, balról közelítsd meg a továbbjutást jelentő kerítést, ugyanis lényegesen kevesebb ellenféllel kell ott szembenézned. Lődd ki az ellenfelek melletti autók tankját, jelentősen megkönnyítve ezzel a dolgokat, majd miután csapattársad kinyitotta a kisajtót, menj ki az újabb mezőre. Kerüld el a helikopter fényét, és próbálj minél tovább láthatatlan maradni az ellenfél számára. Egy idő után azonban mindenképpen észrevesznek titeket, és ismét nem marad más választásotok, csak a harc. Semmilyen extra taktika nem szükségeltetik a fakunyhó megközelítéséig, csak ügyelj arra, hogy mindig szedd le a helikopterből tüzelő gépágyúst. A faházba érve vedd magadhoz a Stinger rakétákat, és lődd le vele most már az igen csak idegesítővé vált helikoptert. Két rakéta megteszi végleges hatását. Nem marad más hátra, mint a következő pálya.

5. Death from Above
Egy helikopterből irányítod a fegyvereket ezen a pályán. Feladatod szerint fedezni kell egy mentőakciót. A fegyverekről annyit, hogy én végig a 40mm-es löveget használtam, amely szerintem tökéletes mindenre.
A mentőakció lépései:
1. tisztítsd meg a templom környékét anélkül, hogy akár egy lövedéket is lőnél a templomba
2. segíts az érkező katonáknak, ügyelve arra, hogy azokat az egységeket ne lődd le, akiken villogó fényjelző van
3. biztosítsd az utat a szállítójárműveknek úgy, hogy leszeded az erdőkben, illetve utak mellett lévő egységeket
4. a roncstelepre érkezve szerény egyszerűséggel lődd ki az ellenfelet, míg a mentőhelikopterek meg nem érkeznek

6. War Pig
Egy rövid és egyszerű „tankmentő" küldetés. A szemben lévő buszban lévő katonákkal kezdd a vérontást, és fókuszálj környékére, mert onnan fognak jönni az ellenfelek. A nagyobb csapattal végezve a tank előrébb megy és két ellenséges helikopter teszi le az utánpótlást, végezz velük, majd a tank utat vág nektek az autók közt. A most következő térnél a legegyszerűbb taktika, ha bebújsz a jobbra lévő konténer mögé, és onnan kihajolva szeded le az ellenfeleid. Főleg a tetőkön lévőkre figyelj. Mikor előrébb megy a tank, menj be társaiddal a jobbra kirobbantott házrészbe, és onnantól kezdd el tisztogatni a túloldalon lévő ellenséges erőket.A parkolóba érve robbantsd fel a legutolsó autót, hogy az összes körülötte lévő ellenfél szörnyet haljon. A megtisztított úton menj tovább, fel a lépcsőn az erkélyig, amikor is láthatod, hogy egy ellenséges tank közeledik. Ne félj, már semmi dolgod sincsen, csak nézni, hogy a jóval erősebb baráti páncélos hogyan végzi ki az ellenfélét. A folyamat megcsodálása után ugorj le, és fuss az érkező helikopterig, ugyanis a hírszerzés megtudta, merre rejtőzködik Al-Asad.

7. Shock and Awe
Egy rövid mentőakció következik, melynek az elején egy helikopter gépágyúját irányítod. Itt mindössze annyi a teendőd, hogy kilövöd az ellenséges tankokat és lövegeket, mielőtt ők lőnek ki téged. A második landolás után te is kiszállhatsz, megcélozva a zöld füst forrását. A romokon keresztül menj balra, fel a lépcsőn, ahol társaid már várnak. A neheze ezután kezdődik. Gyorsan dobáld a gránátokat az újonnan érkező ellenséges egységek felé, majd fokozott figyelemmel kísérd a jobb felső ablakokban lévő ellenfeleket. A tisztítás után rohanj jobbra, hogy ismét felszállhass a gépre.Menet közben lelövik a szövetséges helikoptert. Új feladat: a landolás után kevesebb mint másfél perced van arra, hogy visszahozd a sérült katonát. Amilyen gyorsan csak tudsz, rohanj a helikopterhez, lelőve azért 1-2 túl közel merészkedő ellenséget, majd ragadd meg a pilótanőt, és gyorsan vonszold vissza a géphez. Ezután éld túl a katasztrófát...
Helikoptered lezuhanása után csak annyit kell tenned, hogy előre mész, azaz kúszol, míg a fehér fény meg nem jelenik...

III. Act 2

1. Safehouse
Ismét Price kapitány egységében szolgálsz. Át kell kutatni a környéken lévő öt falusi házat, Al-Asad megtalálása a feladat. Szerencsédre kérhetsz légi támogatást is bizonyos időközönként. Érdemes a következő sorrendben menni a házakhoz: először rögtön a bal oldaladon lévőhöz, majd fel a hegyoldalon a következőhöz.Ezután jöhet az alattad lévő, majd a legtávolabb eső nagy farmház, ahol Al-Asad rejtőzködik. Nagyon kemény védelme van a házaknak, ezért minden esetben kérj légitámadást egy-egy megtisztításához. Az utolsóban megtaláljátok a keresett terroristát, és végignézheted, ahogy Price-ra bízzák sorsát a gonosztevőnek.

2. Al Ghillied Up
Személyes kedvencem ez a küldetés, szerintem ennek van a legjobb hangulata. 15 évet visszaugrasz az időben. Ukrajnában találod magad, mégpedig Csernobil környékén. Feladatod belopakodni egy elhagyott ház tetejére, és onnan elkövetni egy merényletet. A pályán minden adott. Követned kell felettesedet és azt csinálni, amit ő csinál. Minden esetben legyél a nyomában. Nem muszáj embert ölni, két eset van amikor nincs más lehetőséget, de azért sem jár semmilyen levonás, ha lelövöd a szembekerülőket. Amikor egy nagyobb egység közeledik felétek, lapulj meg a fűben és maradj mindig a társad nyomában. Ez baromi jól megcsinált rész, tényleg a csatamezőn érezheted magad, érezve az egyre jobban dübörgő adrenalin szinted. Amint elértétek a raktárépületet, jöhet a következő feladat.

3. One Shot, One Kill
Jól jegyezd meg a fegyver mellett lévő arcot, őt kell majd lelőnöd, ezután vedd kezelésbe a mesterlövész fegyvert. A középső zászlót kell majd figyelned, amellett fog tárgyalni a célpontod. Kövesd szemmel a zászló mozgását, mert ilyen távolságból sokat befolyásol a szél iránya, és a golyó röpte több mint egy másodperc. Javaslom, hogy várd meg a teljes szélcsöndet, mikor a zászló is megpihen, és akkor add le a fejlövést. A sikeres lövés után a közelben lévő helikopter pilótáját kell likvidálnod, majd társadat követve ereszkedj le az épület oldalán. Kövesd őt, és közben lődd ki az ellenfeleket. Az apartmanban találkoztok jelentősebb mennyiségű katonával, majd kiérve onnan egy helikopterrel. Célozd meg a rotorját, majd lőj. Ekkor lezuhan helikopter, megsebesítve társadat is, akit ezentúl cipelhetsz a válladon. Jáj de jó... Mindig szól, amikor le kell tenned, hogy megölhessétek a közeledő katonákat. A legnehezebb dolgod azonban az apartman épületében lesz, amikor kutyák is támadnak rád. Ne feledd el használni a közelharci támadást, ugyanis elég nehéz közelre célozni a fegyvereddel. A szobák megtisztítása után menj ki. Aki játszott a S.T.A.L.K.E.R.-rel, annak kicsit ismerős lehet a környék. Tedd le társadat a körhinta mellé, ahol a bozót fénylik, majd helyezd magatok köré az aknákat. A mentőhelikopter elég messze van még tőletek, ezért tartanotok kell a terepet egy ideig, ami nem lesz könnyű. Feküdj le a fűbe és várd az ellenséges tömegeket. Taktika nincs, csak koncentrálj mindig a legközelebbi ellenfélre. Nem sokára megérkezik a helikopter. Na ne, ezek ellenséges helikopterek, még több katonával. Őket próbáld leszedni még a kötélen, az ereszkedésük pillanatában, de tarts ki, nincs sok hátra és megérkezik az erősítés. A helikoptert érkezésekor kapd fel bajtársad és fussatok együtt a biztonságot jelentő helyre. Na, ez kemény menet volt.

4. Heat
Kellemes kis nyári küldetés. Menj a domboldalig társaiddal, majd feküdj le a földre. A robbanás után kezdd el irtani az ellenfeleidet. Mikor látjátok, hogy nagy a túlerő, visszavonultok pár méternyit, és onnét veszitek fel a harcot az ellenséggel. Keress olyan fedezéket, ami lehetőleg nem jármű, és onnan osztogasd a golyókat. Itt sem ácsorogtok sokáig, még feljebb mentek. A házban van négy detonátor, amelyek segítségével lelassíthatod az ellenfelet. Nyomogasd őket végig szép sorban, attól függően, hogy hol érdemes éppen leginkább robbantani. Mind a négy felrobbantása után tankok közelednek.
A Javelin a mögöttetek található farmon van. Rohanj tehát oda, vedd fel a faházban a rakétás fegyvert, és lődd ki a négy tankot a jól ismert módon. Ezután menj vissza a faházba, és vedd fel a Dragunovot a földről. Kevesebb mint négy percetek van arra, hogy elérjétek a parton található LZ-t, úgy, hogy arról a pontról jön a legtöbb ellenfél, na de sebaj. Dragunov segítségével lődd le a mezőn lévő katonákat, majd a faházban vedd vissza szokásos gépfegyvered. Rádión kérhetsz légi támogatást, élj hát vele, és tisztítsd meg a víztározó környékét. Ha a víztározó melletti lépcsőn lementél, nagy gond már nem lehet, csak fuss egészen a katonai helikopterig.

5. Sins of the Father
Kőkemény küldetés vár rád. Zakhaev fiát kell elkapni egy igen trükkös módszerrel. Az éj leple alatt szedjétek le a találkozási ponton lévő őrszemeket, majd az animáció után fényes nappal lesz, te pedig az ellenség színeiben fogsz díszelegni. Hát igen, jó kis trükk. Nemsokára megérkezik a fiú, és ugyancsak nemsokára tűzharcba keveredsz, majd kidől a torony ahol álltál. Miután feleszméltél, kövesd a srácot a roncstelepen át egészen a házakig. Ott robbantsd fel az autókat és várd meg társaidat. Öld meg az életedre törőket, majd mikor már csak Zakhaev fia van életben, kezdd el üldözni. Ne fuss sokáig, mert rengeteg ellenségbe botlanál, így a fehér ház utáni sarkon fordulj be balra, és várd be az ellenséget, akikkel egyenként végezhetsz. Társaiddal folytasd tovább az utat a parkolóig, ahol felrobbanthatod a kocsikat, ezzel könnyítve meg a dolgod, majd menj jobbra, a nagy apartmanig. Itt keress gyorsan egy fedezéket, mert fentről pár gépágyús lövöldöz rád, és hagyd, hogy a helikopteretek elintézze őket. Amint a terep megtisztult, menj be az épületbe, fel egészen a tetőig. Alig lesz pár ellenség, csak a gépágyúsokra vigyázz, akiket ismét a helikopterre bízhatsz. A tetőn csapdába ejtitek a srácot, ám nem várt események következnek...

IV. Act 3

1. Ultimatum
A sötétség leple alatt kezditek meg bevetéseteket. A közeli járőröket leszedve bejuthattok a bázisba. Itt két házat kell átkutatnod a fogságba esett társatok után. Természetesen a második ház emeletén lelsz csak rá. Plusz egy emberrel bővülve folytathatod a küldetést, melynek következő célja az elektromos áram szabotálása. A közeli áramtorony két lábához kell rögzítened egy-egy C4-et, majd tisztes távolságból működésbe hozni a detonátort. A társad és folyékony nitrogénje okozta lyukon át kövesd a kapitányt az elhagyatott raktárépület felé, és ha úgy tartja kedved, vedd fel a Dragunovot, mivel tisztes távolságból leszedheted az újonnan érkező katonákat, akik nem büszkélkednek létszámhiánnyal. Gondosan ügyelj a piros hordókra, ne kerülj melléjük, de lődd ki őket. Folyamatosan tisztogasd a terepet, majd fuss be a balra található épületbe. Az érkező helikopter szállította utánpótlást onnan szedd le, majd fuss ki a szabad térre. Az úton találkozol a második egység embereivel és szemtanúja lehetsz a nukleáris töltetek kilövésének...

2. All In
Sietni kell a vezérlőteremhez, ugyanis nem ártana még röptében felrobbantani a bombákat. Ám ehhez el kell oda jutnod, vagyis először az oda vezető bejárathoz, ami az előtted lévő bázisban van. Menj át a kapun, majd bújj el a konténerek mögött. Első feladatod, hogy felrobbantsd azt az idegesítő tankot. Ez elég egyszerű lesz: két füstbombát dobj a bal oldalon lévő kapuhoz, majd várj, míg a tank odamegy. Ekkor a füstfelhő takarásában rohanj a tankhoz és helyezd az oldalára a C4 töltetet, tisztes távolságba érve pedig nyomd meg a detonátort. A terep tiszta, ám csak jobb oldalról férkőzhetsz a silókhoz, ugyanis a bal oldali út teljesen blokkolva van. Tisztogasd meg a kapuhoz vezető utat, majd társad berobbantja azt. A pálya legnehezebb része következik, ugyanis két tankot kell felrobbantanod. Rohanj rögtön a kapuval szemközti fedett részhez, majd a közelebb lévő tank mellől kezd el leszedegetni az egységeket. Mikor a fedezéked bal oldalához ér, rohanj oda és helyezd el a tölteteket. Egy megvan. A másik jó eséllyel rögtön szemben van veled, és a silók melletti páncélok takarásában odaférkőzhetsz. Szedd le ismét a körülötte lebzselő ellenségeket, majd helyezd el az utolsó töltetet is. Nincs más hátra, míg megvárni azt, hogy társaid felnyissák a lenti bázishoz vezető utat, és a kötél segítségével lemássz a lyukba.

3. No Fighting in he War Room
Egy igazán nehéz küldetés, nem csoda, hogy egyike a végjátéknak... El kell érni a vezérlőtermet eme földalatti bázisban. Pár métert teszel előre, mikor érkezik a hír: a bomba perceken belül felrobban, pontosabban 11 perc múlva (normál szinten). Jó, ha tudod: a játék csak akkor ment bizonyos részeknél, ha a standard idő szerint teljesítettél, tehát, ha túl lassan haladsz és meghalsz, kezdheted elölről az egészet. Három keményebb részen kell átküzdened magad. Az egyik egy ebédlőféleség, melyet baloldalról közelíthetsz meg úgy, hogy az ellenség annyival később vegyen észre, hogy akkor nekik már teljesen mindegy legyen. A következő keményebb rész, egy raktárfolyosó, melynél eszméletlen mennyiségű ellenfél fog várni, javaslom, dobáld a konténerek mellé az összes megmaradt gránátod, és menj balra valamelyik konténer mellett, hogy onnan tisztogasd a terepet. Végezetül egy gázcsövekkel teli részen fogsz áthaladni, mely folyosót dobozok blokkolják, így ismét el kell menned valamely irányba oldalt, ám ezúttal mindegy, melyiket választod, ugyanolyan nehézségű mindkét oldal. A „két embert lelősz, majd visszabújsz a fedezék mögé és újratöltesz" taktikát javaslom a sok-sok ellenfél miatt. A főfolyosón kezdj el sprintelni a kis ajtó felé, mert nemsokára robbanás következik. Távolról megpróbálják kinyitni az előttetek lévő ajtót, ám ez egy elég lassú folyamat lesz. Addig is a kis lyukon keresztül kezdd el levadászni az ellenfeleket, hogy mikor már át tudtok menni társaiddal, kevesebb dolgotok legyen. Amint ez megtörténik, vesd be magad jobbra a fedezékekbe, és a túloldalon lévő gázpalackokat lődd ki. Innentől nem sok van hátra. Menj le jobbra a lépcsőn, helyezd a falra a robbanótöltetet, és az így keletkezett lyukon keresztül menjetek be a vezérlőterembe. Találd meg a keresett gépet, melynek billentyűzete sárgán villog, és szabotáld a rakétákat. Nincs más hátra, mint kijutni az erődítményből, ami nem lesz piskóta. Harcold végig magad a liftig, mely pontosan a garázsnál tesz ki. Végezz az itt lévő katonákkal, majd ugorjatok be a terepjáróba.

4. Game Over
Az utolsó előtti küldetésed. A terepjáró hátuljában kell lenned, és leszedni a titeket követő ellenséget. Könnyű. Csak lődd ki mindig a melletettek lévő terepjárón lévő katonákat. Amikor a helikopter érkezik, és kezedbe veszed az RPG-t, a híd mindenképpen ledől, nem tudod lelőni a helikoptert. Miután magadhoz tértél, maradj szorosan csapattársaid mellett, és lődd a felétek közeledő ellenfeleket. Mikor az ellenséges helikopter rakétája eltalál titeket, ájultan esel össze. Végignézed bajtársaid szörnyű végzetét, majd meglátod Zakhaevet, két társával közeledni. A helikopterük felrobbanása megzavarja őket, és társad feléd hajít egy fegyvert. Kapd fel, és tedd, amit tenned kell! Öld meg a gonosztevőt és két csatlósát, majd várj, míg kiment titeket az erősítés...

V. Epilogue

1. Mile High Club
Ezt a küldetés a főmenü - Mission Select - Epilogue menüpontból tudod kiválasztani. Egy egészen egyszerű, pörgős küldetés. A lényeg, hogy egy repülő fedélzetén hatástalanítanod kell a terroristákat, és megtalálni a második emeleten a túszt. Az egyetlen nehézség az lehet, mikor az utolsó terrorista megragadja a túszt, és 3 másodperced van arra, hogy likvidáld, mielőtt megöli a túszt. A megoldás: lődd lábon, majd mikor elengedi a túszt, és tiszta célponttá válik, add meg neki a kegyelemdöfést. A bal oldalon kinyíló ajtón ugorj ki, ezzel vége az utolsó küldetésednek is.

 

Cod4 Leírása:

Vééégre!!!... Na várjatok, hadd magyarázzam meg ezt a kis kitörést: vannak majdhogynem tökéletes játékok több kategóriában is – mint például RTS-ben és FPS-ben –, amelyeknek erényeiken túl van egy hatalmas hibájuk, mégpedig az, hogy a második világháborúban játszódnak. Ilyenek többek között a Company of Heroes és a Call of Duty. Ez utóbbinak nemrég kézbe vehettük a legutóbbi epizódját, amely a Modern Warfare nevet kapta, tehát végre – mondanám még egyszer: végre! – kilépett a világháború érájából.

Ha szabad egy kis történelmi áttekintést nyújtanom Call of Duty (a továbbiakban közismert rövidítésével CoD) témában: a sorozat nem is olyan régen kezdõdött, egészen pontosan 2003-ban, amikor is a Medal of Honor fejlesztõcsapatából kilépett tagok alapította Infinity Ward piacra dobta elsõ játékát, a CoD elsõ részét. A játék a Quake 3 engine-jével futott, és igen rövid idõ alatt nagy népszerûségre tett szert. 2005-ben szintén az IW égisze alatt megjelent a CoD 2, amellyel sikerült is felülmúlnia az elsõ rész sikerét. Idõközben az elsõ részhez megjelent a United Offensive címû kiegészítõ, de ezt a Gray Matter készítette. (A CoD 2 eladási rekordjait csak a Gears of War tudta felülmúlni, már ami az X360-as verziót illeti.) Ezután újabb két évre volt szüksége a cégnek, hogy összekalapálják az újabb játékukat, amely tehát nemrégiben Call of Duty 4: Modern Warfare címen került a polcokra. Nos igen, gondolom feltûnt, a CoD 3 kimaradt a felsorolásból. Ezt egy bizonyos Treyarch nevû cég követte el, és elkészítették mindenféle konzolokra, PC-re viszont nem. Na nem mintha hiányzott volna, ugyanis olyan harmatgyengére sikeredett, hogy még csak megközelíteni sem tudta az azt megelõzõ részek sikerét.

Ezen kis háttér-információs rész után a Call of Duty negyedik epizódjára térnék. Az egyjátékos móddal kezdeném a bemutatást, és itt mindjárt meg is említeném a játék egyetlen hibáját, miszerint igen rövidkére sikeredett. Persze lehet, hogy csak azért tûnt rövidnek, mert annyira magával ragadott a játékmenet, de a könnyebb fokozatokat nem nagyon ajánlom olyan játékosoknak, akiknek nem ez az elsõ FPS az életükben, mert lendületbõl fognak fejjel nekirohanni a stáblistának, aztán az utána következõ három perces bónusz küldetés már nemigen fog túl sok vigaszt nyújtani...

Nem mondanám, hogy a CoD4 – megjelenése elõtt – megosztotta volna a véleményeket, de éppen elvétve hallottam olyan is, hogy valakinek azért nem tetszik, merthogy megmondják neki, hogy mikor hova menjen és mit csináljon. Hát igen, ez ilyen, ez is egy tipikus "lineáris FPS", ahol egy fix útvonalon kell végighaladnunk, nem mehetünk arra, amerre nekünk tetszik, mint például az Oblivionban. Sõt továbbmegyek, néhol még az is kötött, hogy merrefelé nézzünk! A "tipikus" jelzõt azonban ne értsük félre: a CoD 4 olyan zseniálisan megtervezett játékmenettel és megrendezett jelenetekkel operál, hogy inkább azt mondanám rá, ez egy interaktív mozi, de kizárólag pozitív értelemben.

A Call of Duty 2 négy fõhõse után az új epizódban három katonát irányíthatunk. Játszhatunk egy USMC tengerészgyalogossal, egy újonc SAS kommandóssal, és egyszer a fent említett újonc parancsnokával. Sõt, a bevezetõ animáció alatt egy képzeletbeli ország képzeletbeli elnökének is belebújhatunk a bõrébe egy rövidke, ám nem éppen happy enddel végzõdõ sztori erejéig. A kitalált alaptörténet finomságai az efféle húzásokban mutatkoznak meg igazán, mint például a SAS százados egyik múltbéli – tizenöt évvel ezelõtti – küldetése, amirõl elkezd mesélni, merthogy a rosszfiúval, akit éppen üldözünk, akkor találkozott elõször. Aztán egyszer csak belecsöppenünk a felidézett küldetés kellõs közepébe, és mindjárt neki is láthatunk azt teljesíteni. Ez a küldetés az összes közül az én személyes kedvencem, de természetesen a többi sem kevésbé kidolgozott és érdekes. Ez az a misszió, amit már korábban is láthattunk egy videó formájában, amikor is két mesterlövész lopakodik végig Pripjatyon, hogy ott megölje a fent említett terroristát. (Mondanom sem kell, nem sikerül...) A videó úgy ér véget, hogy csatasorban közelít hõseink felé 50 terrorista, itt-ott tankokkal tarkítva. Itt még azt gondolhattuk, hogy egészen biztosan meghalnak mindketten, de nem, ez is csak az egyik nehézség a sok közül, amit meg kell majd oldanunk. Ezt a konkrét esetet például úgy, hogy próbálunk egy megfelelõ helyen meglapulni a fûben, aztán kivárni, amíg a rosszfiúk elbattyognak mellettünk. Nem véletlenül részletezem ki ennyire ezt a részt, mindamellett, hogy a kedvencem, egy apró baki példájaként fog szolgálni: egyes esetekben nem teljesen logikus a megoldás. Itt például a terület jobb oldalán egy fal van, bal oldalán sugárzó terület, belül egy vagy két fa. Nos itt négyszer kellett mentett állást betöltenem, mert az általam logikusnak vélt helyeken mindig megtaláltak, vagy még azelõtt megölt a sugárzás, ellenben ha odafutottam az elõttem 30 méterrel lapuló parancsnokomhoz a 60 méterre lévõ terroristák orra elõtt, ott lehasaltam, és nyugton maradtam, akkor megúsztam a dolgot. Sajnos ilyen apróságok elõfordulnak a játékban, de ez is csak a mozi-fíling kedvéért van. Ha látni akarunk minden érdekességet, akkor nem árt a jó idõben a megfelelõ helyen lennünk.

Van egy-két küldetés, ahol egy jármûbõl – leginkább légi jármûbõl – egy rögzített fegyverrel kell osztanunk az áldást. Ilyet persze már láthattunk egy párat, még a CoD sorozaton belül is, de ezek közül a leghangulatosabb, amikor egy AC-130 Spectre Gunship lövészének helyét vehetjük át, és az infrás célzóberendezés segítségével apríthatjuk az alattunk szaladgáló néhány pixelnyi méretû rosszfiúkat. Persze nem csak úgy vaktában, hogy lövünk mindenre, ami mozog, közben nagyon kell ügyelni a magukat infravörös villogóval megjelölõ baráti erõkre, merthogy ugyebár az a feladatunk, hogy õket támogassuk.

A harcijármû-különlegességek mellett kézifegyver-választék terén is kitesz magáért a CoD 4, nem kell megijedni, ha olyan fegyvert kapunk a küldetés elején, ami nem annyira bejövõs, nem passzol a stílusunkhoz, mert igen rövid idõn belül lesz alkalmunk bármilyet magunkhoz venni. Ellenfeleink ugyanis igen széles palettáról válogatnak, csak valahogyan el kell tõlük venni. Géppuskák, gépkarabélyok, pisztolyok, shotgunok és mesterlövészfegyverek garmadája mellett gyakran találhatunk mindenféle gránátokat, és páncélozott jármûvek ellen is hatásosan alkalmazható eszközöket. Az egyszerû RPG-tõl a Javelin tankelhárító rakétáig, ami a megjelölt célpontra – kilövési pozíciótól függetlenül – felülrõl csap le, ahol vékonyabb a páncélzat. Nem is kell belõle egy tankra, csak egy, míg az RPG-bõl kettõ vagy akár három is.

A kampány során leginkább csapatban kell dolgoznunk, és ez nem véletlen, nagyon sok helyen nélkülözhetetlen a társaink segítsége. Illetve, hogy pontosabban fogalmazzak, itt inkább mi vagyunk a társaink segítségére, mivel leginkább az elöljárónk utasításait kell végrehajtanunk, aki jön velünk. Mindamellett, hogy jól tudjuk, a CoD sorozatban szinte minden scriptelve történik, az MI is remekül teszi a dolgát mindkét oldalon.

Hogy néhány általános szempontot is megemlítsek: a játék grafikája kifogástalan, ráadásul a gépigénye is reális, még a mélységélesség és egyéb nyalánkságok ellenére is. Ha direkt keresünk, persze találhatunk benne hibát, de sokkal szembetûnõbbek a pozitívumok, a zseniálisan megoldott apró részletek, mint például a mesterlövész álcaruhája, a remekül eltalált atmoszférikus effektek, és a robbanások. A hangokban viszont már keresve sem találunk hibát! A fegyverek felismerhetõ hangjain, az emberek üvöltözésén és a rakéták robbanásán keresztül is megüt az ember fülét az a jellegzetes koppanás, mikor a lábunk elé dobnak egy gránátot... A kezeléssel nem volt gond, nincs túlbonyolítva a kelleténél jobban. A "kezelõfelületen" sem terhelnek minket túl sok infóval. A HP csík, mint olyan, manapság már "nem divatos", helyette a sokk alapú sebzés mûködik a játékban, és a lõszermennyiséget is csak akkor jelzik, hogyha épp felveszünk belõle, vagy tárazunk. Általában csak az iránytû látható a képernyõn a következõ waypoint jelzésével.

Amíg én az egyjátékos résszel voltam elfoglalva, Dino példamutató alapossággal tanulmányozta a multiplayer részt, át is adnám neki a szót.
Már az eddigi Call of Duty játékok is híresek voltak remekül kidolgozott többszemélyes részükrõl. Jómagam is úgy kerültem kapcsolatba a játékkal, hogy Viper egyszer meggyõzött, próbáljam ki vele az elsõ részt multiban. És míg a 1vs1 deathmatchnak sok értelme nem volt, utána neten is kipróbálva egybõl megragadott a csapatjáték hangulata, így aztán éjjelekbe nyúló hosszú órákat töltöttem a játékkal (míg néha le nem töröltem a winchesterrõl, hogy ne csábítson el a munka elõl a "véletlenül" elinduló CoD). A második rész megjelenésekor ugyanez megismétlõdött, sokszor vettem elõ újra és újra a játék multi részét (miközben szégyenszemre az egyszemélyes küldetéssorozatba épphogy csak belekezdtem). Így aztán nem csoda, hogy a Modern Warfare-t is lelkesen vártam, és amikor a Games Convention egyik estéjén kipróbálhattam magam is a játékot, örömmel nyugtáztam, hogy sikerült megismételni az eddigi részek remek hangulatát. A végleges verziót kézhez kapva pedig kiderült, hogy sok dologban felül is múlták az elõdöket.

A legfontosabb újítás, hogy amellett, hogy minden eddiginél nagyobb fegyverarzenál közül válogathatunk, a kezdeti néhány meccs után megkapjuk a lehetõséget, hogy saját karakterosztályt alakítsunk ki, olyan elsõdleges és másodlagos fegyverekkel (ez utóbbi alatt a pisztoly és gránátok értendõk), amilyet szeretnénk. Aztán kicsit RPG-jellegûen még fejlõdhetünk is, és ha itt nem is a karakterünk tulajdonságai javulnak az XP-k gyûjtése és szintlépések révén (furán is nézne ki egy netes FPS-ben), de újabb és újabb kiegészítõk és "perkek" válnak elérhetõvé. A kiegészítõk között találunk például lézeres célzót vagy a fegyver pontosságát növelõ markolatot, esetleg terepszínû álcát puskánkhoz. A perkek pedig szintén jelentõs újdonságai a CoD4-nek. Három hely áll rendelkezésünkre, ahova a már elérhetõvé vált különleges tulajdonságokból válogathatunk: falon áthatoló lövedék, gyorsabb újratöltés, több életerõ. De olyan is akad köztük, hogy ha lelõnek, még egy ideig pisztolyunkkal lövöldözhetünk, vagy automatikusan felrobbantunk egy gránátot, és magunkkal visszük a körülöttünk lévõket.

A multiplayer játékmódok a CoD sorozatban megszokottak: sima és csapat Deathmatch, Search & Destroy, Headquarters, Capture the Flag. Újdonság is van azért: a Dominationben három zászló van a pályán, melyeket elfoglalva amíg a mi csapatunk birtokolja azt, pontot kapunk. A Sabotage pedig az S&D kicsit átalakított változata, respawnnal és egy-két kisebb módosítással. A pályák tervezése – ahogy már az elõzõ részekbõl is megszokhattuk – gyakorlatilag tökéletes, igen változatosak mind helyszín, mind kialakítás terén. Alapjukat természetesen most is a küldetésekben látott pályák egy-egy része adja. Talán egyetlen furcsaság ezen a téren, amikor egy apró kis udvarra dobnak be 20-30 játékost egyszerre deathmatchelni, annak nem sok értelme van, de biztos van, aki élvezi azt is, ha a spawn ponton azonnal lelövik tízszer is egymás után.

Összegzésképpen közösen mondhatjuk, hogy egészen pontosan ezt a játékélményt vártuk el a CoD4-tõl, amit kaptunk – mind egyszemélyes, mind többszemélyes módban. Egyedül talán az egyszemélyes kampányra lehet panasz rövidsége miatt... De ha nem is az egyjátékos mód miatt, a multiért mindenképpen megéri az árát! Hosszú távra fogja lekötni az embert a szinte minden ponton tökéletesnek nevezhetõ FPS.

 


 

Az AK-47 rövidítés az Awtomat Kalaschnikowa, obrasza 47 nevet rejti. A világon a legtöbbet gyártott fegyver, csaknem 100 millió példány létezik, és 55 államban használják. Érdekességképpen megjegyezném, hogy Mozambik állam zászlóján a fegyver szerepel is. Teljesen automata, nagy erõvel rendelkezik. Közepes távon hatásos.
 






1959 óta több mint 1 millió G3-at vezetett be a német honvédség, a Bundeswehr. A fegyvert különbözõ verziókban is gyártották, és legalább 47 államba importálták. A legtöbb országban nemcsak katonai, hanem rendõrségi fegyverként is használták.
Egy lövéses, nagy tárú fegyver. Közepestõl hosszú távon hatásos.






A Heckler und Kock cég G36-ja a 90-es évek elején született meg, hogy a Bundeswehr-t ellássák egy új modern gépkarabéllyal az elavult G3 helyébe. A fegyver a jól bevált és elterjedt NATO (5.56x45) lõszert tüzeli, és bizonyította, hogy egyaránt hasznos a katonaság, és a rendõrség számára. A G36 kompakt C változata pihekönnyû a maga 2.8 kg-jával.
Teljesen automata, nagy tûzgyorsasággal. Közepes távról hatásos. ( <-Ninj4->)





Az eredetileg Model 4 Carbine-nek elkeresztelt fegyver (5,56 x 45 mm) az amerikai hadsereg számára készült. Felépítése az M16-os fegyverre hasonlít. Teljesen automa, könnyû célzás jellemzi.
Közepes távon hatásos.






Az egyik legelterjedtebb fegyver a világon, az angol hadsereg M16A4-e. Az elméletilg magától tisztuló fegyver a puskapor és egyéb szennyezõdések miatt gyakran okozott halált tulajdonosának. Sok jelentés érkezett olyan katonákról, akik a fegyver szétszedése közben lelték halálukat.
Fél-automata, közepestõl hosszú távon hatásos.

 





A német Whermacht MG42 illetve FG42 felépítésére emlékeztet. Az USA megpróbálta a fegyvert lemásolni, és karabinerre átépíteni.

Teljesen automata, nagy erõvel rendelkezik. Közepestõl hosszú távon hatásos.





A Squad Automatic Weapon egy könnyû gépfegyver, mely 1982. Február 1-je óta az Amerika Egyesült Államok hadseregében standard-fegyverként alkalmaznak. Az FN (belga Fabrique Nationale cég) Minimi Amerikában gyártott, módosított változata.

Teljesen automata, gyors tüzelésû. Közepestõl hosszú távon hatásos.





A Rutschnoi Pulemjot Degtjarjowa a vörös hadsereg alapfegyvere volt az 50-es és 60-as évek között, a varsói paktum idejében. Könnyû, és megbízható.

Teljesen automata, könnyen kezelhetõ. Közepestõl hosszú távon hatásos.





Az AK-47-es tervei alapjára épülõ fegyver kitalálója Jewgeni Fjodorowitsch Dragunow volt. 1963-ban vezették be a szovjet hadseregben, a varsói paktum idejében.

Fél-automata távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.





1969-ben Rock Island Arsenal 1.435 M14-es fegyvert látott el speciális Douglas, Shilen and Hart által gyártott precízebb csõvel, távcsõvel és speciális lõszerrel az amerikai hadsereg és tengerészgyalogság részére, hogy alkalmas legyen mesterlövész feladatokra Vietnámban. Az ún. Designated Marksman Rifle nevezték hivatalosan XM21, majd M21-nek. (Forrás)

Fél-automata távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.





Felépítése a Remington 700-on alapszik. A tengerészgyalogság Scout/Sniper mesterlövész puskája.

Tolózáras távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.





A Winchester 1200 Defendert minden egyes lövés után fel kell húzni. Az üres patronok egyúttal a jobboldalon távoznak a fegyverbõl. Különbözõ Shotgun töltényekkel is meg lehet töltenia tárat.

Felhúzos shotgun. Rövid távon hatásos.





Az M1014 (Super 90) sörétes puskát az olasz Benelli cég fejlesztette ki. A fegyver az eddigi legmegbízhatóbb fél-automata sörétes, könnyen kibírja az idõjárási viszontagságokat. A fegyvert az USA-ba a HK USA.inc importálja a tengerészgyalogság számára. Több mint 20.000 példányra kötöttek szerzõdést.

Fél-automata shotgun. Rövid távon hatásos.  ( <-Ninj4->)





A világ kétségkívül legismertebb géppisztolya a jól ismert UZI. A második világháború után, 1948-ban tervezte az izraeli Uzier Galil õrnagy. Róla kapta a nevét is a fegyver. Három változata van, melyek fõként méretükben térnek el egymástól. Ezek az UZI Standard, UZI Mini (a magyar rendõrség különleges alakulatánál ezt használják) és az UZI Micro, amely a világ egyik leggyorsabb sorozatlövõ fegyvere: tûzgyorsasága közel 1250 lövés/perc(!). Mindhárom változat a NATO standard 9 mm-es Parabellum lõszerrel mûködik, de az amerikai piacra a Mini változatot elkészítették .45-ös ûrméretben is, mivel ott ez a kaliber a legnépszerûbb. Az UZI-nak létezik egy félautomata (csak egyeslövésre képes) változata is, ez az UZI Pistol. Az UZI-k jellemzõje a markolatba helyezhetõ egyenes tár, és a markáns megjelenésû szögletes tok. Az elsõ UZI-k még rögzített tusával rendelkeztek, ma azonban már kihajtható fém válltámasszal készülnek. (Forrás )
Teljesen automata, gyors tüzelésû fegyver. Rövid-közepes távon hatásos.





Amikor a HK fegyvergyár mérnökei a hatvanas évek elején megalkották az MP5 géppisztolyt, még nem is sejtették, hogy világhódító útra fog indulni. A fegyvert eredetileg az NSZK határõrsége és rendõrsége számára készítették, ahol is 1966-ban rendszerbe állt. Hamar felismerték mások is a fegyver kiválóságát, amit mi sem bizonyít jobban, mint hogy Németország mellett számos más ország hadserege, de fõleg rendõrsége rendszeresítette. (Forrás)
Teljesen automata, könnyen használható. Rövid-közepes távon hatásos.





1963 óta kezdték el gyártani ezt a kisméretû gépfegyvert Csehországban, melyet késõbb aztán Afrikába és Lengyelországba is exportáltak. Baloldalt a markolat felett lehet ki/bebiztosítania fegyvert, valamint válthatunk egy illetve folyamatos tüzelésre.
Teljesen automata, gyors tüzelésû fegyver. Rövid távon hatásos.




Az AK(S)-74U vagy Avtomat Kalashnikov 74 Ukorochennyj mint oly sok más szovjet fegyver az AK-47 mintájára készült mikro gépkarabély-t földi jármû konvojok, tankok, helikopterek személyzetének védelmére fejlesztették ki. Ahogy a AK-47 ez a fegyver is megbízható és zseniálisan egyszerû, ráadásul nagyon könnyû és kompakt 2,71 kg-jával, bár hatásos lõtávja csak 200 méter, a játékban ezért is a géppisztolyok közé sorolták.
Teljesen automata, nagy erejû. Rövid-közepes távról hatásos. ( <-Ninj4->)





A gyilkos fegyver napjaink egyik legdivatosabb, legismertebb maroklõfegyvere, hiszen M92F (FS) változatát az USA fegyveres erõi is rendszeresítették M9 pisztoly néven, ráadásul ezzel szokott Bruce Willis kétszázat lõni egy tárból a Die Hard filmekben. Az viszont nem igaz, hogy tárbiztosítása volna, tehát kivett tárral is képes lövések leadására. (Forrás)
Fél-automata, nagy tárú. Rövid távon hatásos.





Fél-automata, közepes tárú és erejû. Rövid távon hatásos.





Heckler & Koch által poliamidból készített USP (Universal Selbstlade Pistole, univerzális öntöltõ pisztoly) magas üvegszáltartalma véd a kémiai károsodás, és rozsdásodás ellen, valamint ellenállóvá teszi a hõmérsékletingadozással szemben. A pisztolycsõ acélból készült. A fegyver tesztelése során kiderült, igen megbízható és masszív -42°C-tól akár +67°C-ig is.
Fél-automata, közepes tárú és erejû. Rövid távon hatásos.





Az elsõ mûködõ prototípusát a fegyvernek 1981-ben az IMI (Israel Military Industries) fejlesztette ki Sivatagi Sas néven. A fegyver a pisztolyokhoz hihetetlenül nagy .50 Magnum lõszert tüzeli, így méltón nyerte el a "Faltörõ" becenevet. A fegyvert csak két kézzel lehet üzemeltetni, mert ha egy kézzel lövünk vele nagy az esélye, hogy nem ússzuk meg enyhe fájdalomma.
Fél-automata pisztoly. Kis tár-kapacitás, nagy erejû. Rövid távról hatásos. ( <-Ninj4->)





Elvakítja az ellenfelet, mikor felrobban.






Füst képzõdik, mikor felrobban.






Az ellenfél elveszti a tájékozódását.



 

Hírek

  • Szerver
    2010-08-02 17:30:02

    Teamunknak Szervere Hamarosan megérkezik.

    Gondoljuk,majd a Tagoknak jó meglepetés lesz:D

  • Tagfelvétel
    2010-08-02 17:28:34

    A Tagfelvételivel kapcsolatban a TGF menüpontba megtalálják válaszukra kérdéseit .

  • Jó hír
    2010-08-02 17:27:45

    A Call of Duty 7 Jövőre elkészül.

    Gyártója:Activision

  • Szabály
    2010-08-02 17:26:51

    A szabály nem csak a Tagokra vonatkozik, de legföképpen rájuk.

    Akit rajta kapnak a csaláson nem lesz belőle jó.

    De ha valakit meglátunk a Teamunk-ban Csalni az repül!

  • Megnyílt weboldalunk
    2010-08-02 17:24:52

    Megnyílt webodalunk

    És Teamunk.

    Sok szerettel várunk még vagy 7 embert a Teamunkba.

Szavazás

Mien lett a weboldal?
Nagyon Tetszik
Nem rossz
Elmegy
Roszz
Nem tetszik
Asztali nézet