Fegyverek:
Automata fegyverek
Közelítõ távcsõ.
Gránátvetõ az assault fegyverekhez. EZ LECSERÉLI A PERK 1-ET.
Könnyebbé teszi a célzást.
Lecseréli a vasból készült célzót a pontosabb célzásért.
A GPS-en nem lehet látni, mikor lõnek vele.
Rcon parancsok cod4ben:
/rcon login "rconpassword"
/rcon serverinfo
Megmutatja az aktuális szerverbeállítást
/rcon systeminfo
Megmutat információkat az aktuális szerverrõl
/rcon status
Az összes játékosról kaphatunk információkat, akik épp a szerveren tartózkodnak.
/rcon exec "Dateiname"
egy fájl futtat, mely a main mappában található
/rcon writeconfig "Dateiname"
server.cfg-t ír
/rcon say
Üzenetet küld a szerveren tartózkodó összes játékosnak
Map parancsok
/rcon map Mapname
betölti a kívánt map-et (Mapnév = pl. mp_crash)
/rcon map_rotate
betölti a következõ mapet a rotációból
/rcon map_restart
újra betölti az aktuális mapet
/rcon fast_restart
újraindítja az aktuális map-et
Kick/Ban parancsok:
/rcon kick "Name"
Játékos kirúgása a szerverrõl (Ha színkóddal írt névrõl van szó, azzal együtt kell beírni)
/rcon kick all
Minden játékos kirúgása
/rcon onlykick "Name"
Csak egy játékos kirúgása (nevet színkóddal együtt kell beírni)
/rcon onlykick all
Minden játékos kirúgása
/rcon clientkick "ID"
Játékos kirúgása ID alapján
/rcon banUser "Name"
Egy játékos kitiltása. Játékos információ a "ban.txt"-be mentve
/rcon banClient "ID"
Játékos bannolása ID alapján a szerverrõl, információk a "ban.txt"-be mentve
/rcon tempBanUser "Name"
játékos ideiglenes bannolása a szerverrõl
/rcon tempBanClient "ID"
Játékos ideiglenes bannolása a szerverrõl ID alapján
/rcon unbanuser "Name"
Játékos feloldása név alapján Törölhetjük is a ban.txt-bõl a nevet.
/cg_drawfps 1
FPS mutató
/com_maxfps 200
maximális fps megadása
/record demo1
Demo felvétele, ahol a demo neve demo1 lesz
/stoprecord
Demo felvételének leállítása
/demo demo1
A demo1 nevû demo lejátszása
/connect SERVERIP
szerverhez való kapcsolódás
/reconnect SERVERIP
újrakapcsolódás szerverhez
/devmap mp_bog
Az mp_bog nevû pálya betöltése otthon
Cod4 pályák:
Ambush | |
|
Backlot |
|
US vs. OpFor Közepes méretű épitkezési terület, kiváló minden játékmódban. |
Bloc |
|
Spec Ops vs. Specnaz Nagy orosz laktelep, főképp Domination játékmódra alkalmas. |
Bog |
|
US vs. OpFor Kis területű sivatagi város, minden játékmódra alkalmas, lehetőleg alacsony létszámmal. |
Countdown |
|
US vs. OpFor Szabad rakétakilövő állomás, minden játékmódra alkalmas. |
Crash |
|
US vs. OpFor Lezuhant Sea King helikopter egy sivatagi városban. Csapatmunkára összpontosított játékmódokra alkalmas. |
Crossfire |
|
US vs. OpFor Kicsi sivatagi város, izgalmas harcokra kiélezve. |
District |
|
US vs. OpFor Nagyvárosi városrész egy piaccal a közepén, csapatjátékokra alkalmas. |
Downpour |
|
Spec Ops vs. Specnaz Nagy területű, esős orosz farm. Kiváló Sabotage meccsekhez. |
Overgrown |
|
Spec Ops vs. OpFor Nagy, elhanygolt, benőtt orosz terület. Mesterlövészeknek megfelelő fedezéket biztosít a növényzet. |
Pipeline |
|
Spec Ops vs. OpFor Orosz pályaudvar. Csapatjátékokra alkalmas. In memoriam mp_depot. |
Shipment |
|
US vs. OpFor Nagyon kicsi, orosz hajógyár. Gyors játékmenetű harcokra. |
Showdown |
|
US vs. OpFor Kis méretű sivatagi aréna, alacsony létszámú csapatmunkára. |
Strike |
|
US vs. OpFor Sivatagi nagyváros részlete. Kiváló csapatjátékokhoz. |
Vacant |
|
Spec Ops vs. Specnaz Elhagyatott orosz iroda, pörgős belső harcok. |
Wetwork |
|
US vs. OpFor Közepes méretű teherhajó, főképp Search and Destroy játékmódban alkalmas. |
Cod4 végig játszása:
1. Crew Expandable
Amolyan bemelegítő küldetés. Szinte semmi dolgod sem lesz. Kövesd a csapattársaidat, ők majd mindent elintéznek, te csak segíts nekik tisztogatni. Komolyabb tűzharcokba úgyis csak a hajó rakterében ütköztök.A keresett konténer kinyitása után vedd magadhoz a sárgán villogó adatokat, majd rohanj vissza a helikopterhez. Robbanás rázza meg a hajót, ami elkezd süllyedni és dülöngélni, nagyon feelinges... de igaziból nem szívesen lennénk ott, ugye. Miután felfutottál a lépcsőn és becsapódott a víz, kelj fel és kezdj el sprintelni, ugyanis ha nem vagy elég gyors, lezuhansz a leszakadó állványzattal. A helikoptert elérve ugorj fel rá, majd egy kis segítséggel stabil talajt érhetsz. Ezek után kezdődhet is a játék.
II. Act 1
1. Breakout
A Breakout egy túszmentő küldetés. Egy Nikolai nevű katonát kell kiszabadítani az oroszok fogságából. Első lépésekként vágj át a mocsáron és tisztítsd meg a viskókat az ellenséges őrszemektől. Az árnyékaik segítségével tudod őket beazonosítani, majd át kell lőni a fakunyhó vékony falain, ahol ellenség tartózkodik. A harmadik kunyhón keresztül menve találkozol Kamarovval. Ő tudja, hol van a túsz foglyul ejtve, ám egy kis segítséget kér tőletek. Fedezni kell az utakról a rakétakilövő gépeket. Ebben semmi nehézség sem lesz. Menj fel a hegyoldalon, rá az útra, és a félig letört kerítéseknél tökéletes rálátás nyílik az ellenségre. Pár fejlövés után, kövesd Kamarovot, át az égő házon. A pálya legnehezebb része itt következik, ugyanis tekintélyes mennyiségű katona vár rátok, de itt kipróbálhatod a gránátvetőd képességeit, egy tisztességes fedezék mögé bújva. A völgy megtisztítása után ismét egy kis rakétafedezés a domboldalról, majd kövesd újból Kamarovot a villanytelepig. Price megunja Kamarovot, és erőszakot alkalmazva kiszedi belől, hol van a túsz. A falu legvégén lévő kis házikóban kell keresni...
Ereszkedj le a kikészített kötélen, majd fedezék mögé bújva kezd meg a tisztogatást. Menj be a bal oldali házba, majd azon keresztül egészen a falu végéig. A házhoz érve bajtársad lekapcsolja az áramot. Ideje aktiválni az éjjellátó szemüveget. A bent található ellenfelek semmit sem látnak, így könnyű őket hatástalanítani. Az emeleten, a szélső szobában megtalálod Nikolai-t. Innentől nincs más hátra, mint elkísérni őt az érkező helikopterig.
2. Charlie Dont Surf
Ó igen! Sivatagi harc, ez kell a játékosoknak. A helikopteres szállítás után vesd bele magad a küldetésbe. Első feladatként el kell érni a HQ épületét és meg kell találni Al-Asad-ot. Csak kisebb tűzharcokba keveredsz, de hála a kemény kiképzéseidnek, ez meg sem fog kottyanni neked. Amint elértétek az épületet, csapattársaid berobbantják a bejáratot. Hagyd őket, hagy menjenek előre, te csak dobáld a szobákba a gránátokat, tisztítás gyanánt. Al-Asadnak semmi nyoma, de élőben jelentkezik a TV állomásról, ami a közelben. Irány hát oda.Az utcákon vigyázz az emeleten lévő mesterlövészekre és RPG-sekre. Társaid addig nem fognak előre menni, így te vezeted az utat. Előtte jól tisztogasd meg a terepet, nehogy meglepetés érjen. A TV állomáshoz érve újabb ajtóberobbantás következik, majd átküzdhetitek magatok az irodákon. A központi irodarésznél számíthatsz keményebb menetre. Javaslom, hogy rögtön fuss be a bejárattal szembeni ajtón, és azokból a kis helységekből kezdjétek a tisztogatás, mondjuk gránátokkal. A küzdelem vége után rögtön érkezik a hír, Al-Asad valószínűleg a 2. emeleten van. A kinyitott ajtón át újabb utánpótlás érkezik a segítségetekre, bár az igazat megvallva nem lesz már szükséged rájuk. Menj fel a lépcsőkön a másodikra. Társad betöri az ajtót, és a látvány magáért beszél... A közvetítés csak felvételről ment, a keresett gonosztevőnek nyoma sincs a teremben.
3. The Bog
Egy hídon kezded a küldetést. Jobb oldalról folyamatosan gépágyúsok tüzelnek az ablakokból, így mesterlövész puskáddal rögtön őket szedd le, hogy ne keserítsék tovább életeteket. Nagyon figyelj a robbanó autót jelzésére, ugyanis ha rosszkor kerülsz rossz autó mellé, pillanatok alatt véget érhet a küldetésed és kezdheted elölről. Menj le jobbra, a lépcsőn. Aktiváld az éjjellátót, majd tisztítsd meg az apartman felső részét a géppuskával. Ha éjjellátó nélkül tisztítottad meg a terepet, akkor is használd, különben nem teljesíted a feladatot, és nem nyitják ki lenn az ajtót a társaid, ami a továbbjutást jelentő út lesz. Itt az ablakokon át küld a túlvilágra ellenfeleid, majd mikor úgy érzed, kezd tisztulni a terep, menj az autó melletti házban balra. Ekkor jön rádión a hír, hogy tankok közelednek felétek. Ragadd meg a mögötted található Javelin fegyvert a földről és használd egészséggel. A zöld négyzet jelöli a célpontot, rajta kell tartanod kurzorod egy ideig, hogy a fegyver bemérje a célt. Miután az összessel végeztél, menj tovább társaiddal a jobb oldali úton. Mentek, mendegéltek, míg egy szép nagy tisztásra nem értek. Itt a szövetséges tankotok vár, és az a feladatod, hogy védd is meg az ellenségtől. Feküdj le a földre, és úgy szedd le ellenfeleid, ugyanis nem tudsz sokáig állva maradni a röpködő golyók közt. Parancsnokod ezután légi támogatást kér, de a közelben lévő ZPU légvédelmi lövegtől nem jöhetnek a helikopterek. Találd ki, mit kell tenned! Igen, fel kell robbantani a jobbra található löveget, pár társad segítségével. Végezd ki a busz környékén található ellenfeleket, majd a löveg bal oldalánál található házon keresztül közelítsd meg a célt. Várd meg, míg az irányító kiszáll, végezz vele és helyezd el a tölteteket a ZPU-n. Menj tőle tisztes távolságba, és nyomd meg a gombot. Ezután csak egy aprócska dolog van hátra, még pedig a pontos koordinátákat jelző kis egység lerakása. Nem kell aggódni, gyorsan fuss oda a tőled 10-15 méterre lévő helyhez és helyezd el a készüléket. Keress fedezéket és feküdj le a földre, hagyd rá a dolgok oroszlánrészét az érkező helikopterre. A tisztás rendberakása után gyülekezz társaiddal a tank mellett.
4. The Hunted
Ismét a Nikolai-t kimentő helikopterben találod magad, Price kapitánnyal. Gépeteket találat éri, lezuhantok a senki földjére. Azaz az ellenség földjére... Miután magadhoz tértél, vedd magadhoz halott társad fegyverét a tűz mellett, majd kövesd a kapitányt. A híd alatt átszaladva egy felderítő helikopterrel találjátok szembe magatokat. A helikopterből ki lehet lőni a gépfegyverest, célozd is meg. Jelenlegi célpontod: a mező túloldalán lévő házak. Fedezékből fedezékbe haladj előre, és lődd az ellenfeleket. A túloldalon a melegházakon át vezet utatok, majd kutyákat uszítanak rátok. Javaslom, balról közelítsd meg a továbbjutást jelentő kerítést, ugyanis lényegesen kevesebb ellenféllel kell ott szembenézned. Lődd ki az ellenfelek melletti autók tankját, jelentősen megkönnyítve ezzel a dolgokat, majd miután csapattársad kinyitotta a kisajtót, menj ki az újabb mezőre. Kerüld el a helikopter fényét, és próbálj minél tovább láthatatlan maradni az ellenfél számára. Egy idő után azonban mindenképpen észrevesznek titeket, és ismét nem marad más választásotok, csak a harc. Semmilyen extra taktika nem szükségeltetik a fakunyhó megközelítéséig, csak ügyelj arra, hogy mindig szedd le a helikopterből tüzelő gépágyúst. A faházba érve vedd magadhoz a Stinger rakétákat, és lődd le vele most már az igen csak idegesítővé vált helikoptert. Két rakéta megteszi végleges hatását. Nem marad más hátra, mint a következő pálya.
5. Death from Above
Egy helikopterből irányítod a fegyvereket ezen a pályán. Feladatod szerint fedezni kell egy mentőakciót. A fegyverekről annyit, hogy én végig a 40mm-es löveget használtam, amely szerintem tökéletes mindenre.
A mentőakció lépései:
1. tisztítsd meg a templom környékét anélkül, hogy akár egy lövedéket is lőnél a templomba
2. segíts az érkező katonáknak, ügyelve arra, hogy azokat az egységeket ne lődd le, akiken villogó fényjelző van
3. biztosítsd az utat a szállítójárműveknek úgy, hogy leszeded az erdőkben, illetve utak mellett lévő egységeket
4. a roncstelepre érkezve szerény egyszerűséggel lődd ki az ellenfelet, míg a mentőhelikopterek meg nem érkeznek
6. War Pig
Egy rövid és egyszerű „tankmentő" küldetés. A szemben lévő buszban lévő katonákkal kezdd a vérontást, és fókuszálj környékére, mert onnan fognak jönni az ellenfelek. A nagyobb csapattal végezve a tank előrébb megy és két ellenséges helikopter teszi le az utánpótlást, végezz velük, majd a tank utat vág nektek az autók közt. A most következő térnél a legegyszerűbb taktika, ha bebújsz a jobbra lévő konténer mögé, és onnan kihajolva szeded le az ellenfeleid. Főleg a tetőkön lévőkre figyelj. Mikor előrébb megy a tank, menj be társaiddal a jobbra kirobbantott házrészbe, és onnantól kezdd el tisztogatni a túloldalon lévő ellenséges erőket.A parkolóba érve robbantsd fel a legutolsó autót, hogy az összes körülötte lévő ellenfél szörnyet haljon. A megtisztított úton menj tovább, fel a lépcsőn az erkélyig, amikor is láthatod, hogy egy ellenséges tank közeledik. Ne félj, már semmi dolgod sincsen, csak nézni, hogy a jóval erősebb baráti páncélos hogyan végzi ki az ellenfélét. A folyamat megcsodálása után ugorj le, és fuss az érkező helikopterig, ugyanis a hírszerzés megtudta, merre rejtőzködik Al-Asad.
7. Shock and Awe
Egy rövid mentőakció következik, melynek az elején egy helikopter gépágyúját irányítod. Itt mindössze annyi a teendőd, hogy kilövöd az ellenséges tankokat és lövegeket, mielőtt ők lőnek ki téged. A második landolás után te is kiszállhatsz, megcélozva a zöld füst forrását. A romokon keresztül menj balra, fel a lépcsőn, ahol társaid már várnak. A neheze ezután kezdődik. Gyorsan dobáld a gránátokat az újonnan érkező ellenséges egységek felé, majd fokozott figyelemmel kísérd a jobb felső ablakokban lévő ellenfeleket. A tisztítás után rohanj jobbra, hogy ismét felszállhass a gépre.Menet közben lelövik a szövetséges helikoptert. Új feladat: a landolás után kevesebb mint másfél perced van arra, hogy visszahozd a sérült katonát. Amilyen gyorsan csak tudsz, rohanj a helikopterhez, lelőve azért 1-2 túl közel merészkedő ellenséget, majd ragadd meg a pilótanőt, és gyorsan vonszold vissza a géphez. Ezután éld túl a katasztrófát...
Helikoptered lezuhanása után csak annyit kell tenned, hogy előre mész, azaz kúszol, míg a fehér fény meg nem jelenik...
III. Act 2
1. Safehouse
Ismét Price kapitány egységében szolgálsz. Át kell kutatni a környéken lévő öt falusi házat, Al-Asad megtalálása a feladat. Szerencsédre kérhetsz légi támogatást is bizonyos időközönként. Érdemes a következő sorrendben menni a házakhoz: először rögtön a bal oldaladon lévőhöz, majd fel a hegyoldalon a következőhöz.Ezután jöhet az alattad lévő, majd a legtávolabb eső nagy farmház, ahol Al-Asad rejtőzködik. Nagyon kemény védelme van a házaknak, ezért minden esetben kérj légitámadást egy-egy megtisztításához. Az utolsóban megtaláljátok a keresett terroristát, és végignézheted, ahogy Price-ra bízzák sorsát a gonosztevőnek.
2. Al Ghillied Up
Személyes kedvencem ez a küldetés, szerintem ennek van a legjobb hangulata. 15 évet visszaugrasz az időben. Ukrajnában találod magad, mégpedig Csernobil környékén. Feladatod belopakodni egy elhagyott ház tetejére, és onnan elkövetni egy merényletet. A pályán minden adott. Követned kell felettesedet és azt csinálni, amit ő csinál. Minden esetben legyél a nyomában. Nem muszáj embert ölni, két eset van amikor nincs más lehetőséget, de azért sem jár semmilyen levonás, ha lelövöd a szembekerülőket. Amikor egy nagyobb egység közeledik felétek, lapulj meg a fűben és maradj mindig a társad nyomában. Ez baromi jól megcsinált rész, tényleg a csatamezőn érezheted magad, érezve az egyre jobban dübörgő adrenalin szinted. Amint elértétek a raktárépületet, jöhet a következő feladat.
3. One Shot, One Kill
Jól jegyezd meg a fegyver mellett lévő arcot, őt kell majd lelőnöd, ezután vedd kezelésbe a mesterlövész fegyvert. A középső zászlót kell majd figyelned, amellett fog tárgyalni a célpontod. Kövesd szemmel a zászló mozgását, mert ilyen távolságból sokat befolyásol a szél iránya, és a golyó röpte több mint egy másodperc. Javaslom, hogy várd meg a teljes szélcsöndet, mikor a zászló is megpihen, és akkor add le a fejlövést. A sikeres lövés után a közelben lévő helikopter pilótáját kell likvidálnod, majd társadat követve ereszkedj le az épület oldalán. Kövesd őt, és közben lődd ki az ellenfeleket. Az apartmanban találkoztok jelentősebb mennyiségű katonával, majd kiérve onnan egy helikopterrel. Célozd meg a rotorját, majd lőj. Ekkor lezuhan helikopter, megsebesítve társadat is, akit ezentúl cipelhetsz a válladon. Jáj de jó... Mindig szól, amikor le kell tenned, hogy megölhessétek a közeledő katonákat. A legnehezebb dolgod azonban az apartman épületében lesz, amikor kutyák is támadnak rád. Ne feledd el használni a közelharci támadást, ugyanis elég nehéz közelre célozni a fegyvereddel. A szobák megtisztítása után menj ki. Aki játszott a S.T.A.L.K.E.R.-rel, annak kicsit ismerős lehet a környék. Tedd le társadat a körhinta mellé, ahol a bozót fénylik, majd helyezd magatok köré az aknákat. A mentőhelikopter elég messze van még tőletek, ezért tartanotok kell a terepet egy ideig, ami nem lesz könnyű. Feküdj le a fűbe és várd az ellenséges tömegeket. Taktika nincs, csak koncentrálj mindig a legközelebbi ellenfélre. Nem sokára megérkezik a helikopter. Na ne, ezek ellenséges helikopterek, még több katonával. Őket próbáld leszedni még a kötélen, az ereszkedésük pillanatában, de tarts ki, nincs sok hátra és megérkezik az erősítés. A helikoptert érkezésekor kapd fel bajtársad és fussatok együtt a biztonságot jelentő helyre. Na, ez kemény menet volt.
4. Heat
Kellemes kis nyári küldetés. Menj a domboldalig társaiddal, majd feküdj le a földre. A robbanás után kezdd el irtani az ellenfeleidet. Mikor látjátok, hogy nagy a túlerő, visszavonultok pár méternyit, és onnét veszitek fel a harcot az ellenséggel. Keress olyan fedezéket, ami lehetőleg nem jármű, és onnan osztogasd a golyókat. Itt sem ácsorogtok sokáig, még feljebb mentek. A házban van négy detonátor, amelyek segítségével lelassíthatod az ellenfelet. Nyomogasd őket végig szép sorban, attól függően, hogy hol érdemes éppen leginkább robbantani. Mind a négy felrobbantása után tankok közelednek.
A Javelin a mögöttetek található farmon van. Rohanj tehát oda, vedd fel a faházban a rakétás fegyvert, és lődd ki a négy tankot a jól ismert módon. Ezután menj vissza a faházba, és vedd fel a Dragunovot a földről. Kevesebb mint négy percetek van arra, hogy elérjétek a parton található LZ-t, úgy, hogy arról a pontról jön a legtöbb ellenfél, na de sebaj. Dragunov segítségével lődd le a mezőn lévő katonákat, majd a faházban vedd vissza szokásos gépfegyvered. Rádión kérhetsz légi támogatást, élj hát vele, és tisztítsd meg a víztározó környékét. Ha a víztározó melletti lépcsőn lementél, nagy gond már nem lehet, csak fuss egészen a katonai helikopterig.
5. Sins of the Father
Kőkemény küldetés vár rád. Zakhaev fiát kell elkapni egy igen trükkös módszerrel. Az éj leple alatt szedjétek le a találkozási ponton lévő őrszemeket, majd az animáció után fényes nappal lesz, te pedig az ellenség színeiben fogsz díszelegni. Hát igen, jó kis trükk. Nemsokára megérkezik a fiú, és ugyancsak nemsokára tűzharcba keveredsz, majd kidől a torony ahol álltál. Miután feleszméltél, kövesd a srácot a roncstelepen át egészen a házakig. Ott robbantsd fel az autókat és várd meg társaidat. Öld meg az életedre törőket, majd mikor már csak Zakhaev fia van életben, kezdd el üldözni. Ne fuss sokáig, mert rengeteg ellenségbe botlanál, így a fehér ház utáni sarkon fordulj be balra, és várd be az ellenséget, akikkel egyenként végezhetsz. Társaiddal folytasd tovább az utat a parkolóig, ahol felrobbanthatod a kocsikat, ezzel könnyítve meg a dolgod, majd menj jobbra, a nagy apartmanig. Itt keress gyorsan egy fedezéket, mert fentről pár gépágyús lövöldöz rád, és hagyd, hogy a helikopteretek elintézze őket. Amint a terep megtisztult, menj be az épületbe, fel egészen a tetőig. Alig lesz pár ellenség, csak a gépágyúsokra vigyázz, akiket ismét a helikopterre bízhatsz. A tetőn csapdába ejtitek a srácot, ám nem várt események következnek...
IV. Act 3
1. Ultimatum
A sötétség leple alatt kezditek meg bevetéseteket. A közeli járőröket leszedve bejuthattok a bázisba. Itt két házat kell átkutatnod a fogságba esett társatok után. Természetesen a második ház emeletén lelsz csak rá. Plusz egy emberrel bővülve folytathatod a küldetést, melynek következő célja az elektromos áram szabotálása. A közeli áramtorony két lábához kell rögzítened egy-egy C4-et, majd tisztes távolságból működésbe hozni a detonátort. A társad és folyékony nitrogénje okozta lyukon át kövesd a kapitányt az elhagyatott raktárépület felé, és ha úgy tartja kedved, vedd fel a Dragunovot, mivel tisztes távolságból leszedheted az újonnan érkező katonákat, akik nem büszkélkednek létszámhiánnyal. Gondosan ügyelj a piros hordókra, ne kerülj melléjük, de lődd ki őket. Folyamatosan tisztogasd a terepet, majd fuss be a balra található épületbe. Az érkező helikopter szállította utánpótlást onnan szedd le, majd fuss ki a szabad térre. Az úton találkozol a második egység embereivel és szemtanúja lehetsz a nukleáris töltetek kilövésének...
2. All In
Sietni kell a vezérlőteremhez, ugyanis nem ártana még röptében felrobbantani a bombákat. Ám ehhez el kell oda jutnod, vagyis először az oda vezető bejárathoz, ami az előtted lévő bázisban van. Menj át a kapun, majd bújj el a konténerek mögött. Első feladatod, hogy felrobbantsd azt az idegesítő tankot. Ez elég egyszerű lesz: két füstbombát dobj a bal oldalon lévő kapuhoz, majd várj, míg a tank odamegy. Ekkor a füstfelhő takarásában rohanj a tankhoz és helyezd az oldalára a C4 töltetet, tisztes távolságba érve pedig nyomd meg a detonátort. A terep tiszta, ám csak jobb oldalról férkőzhetsz a silókhoz, ugyanis a bal oldali út teljesen blokkolva van. Tisztogasd meg a kapuhoz vezető utat, majd társad berobbantja azt. A pálya legnehezebb része következik, ugyanis két tankot kell felrobbantanod. Rohanj rögtön a kapuval szemközti fedett részhez, majd a közelebb lévő tank mellől kezd el leszedegetni az egységeket. Mikor a fedezéked bal oldalához ér, rohanj oda és helyezd el a tölteteket. Egy megvan. A másik jó eséllyel rögtön szemben van veled, és a silók melletti páncélok takarásában odaférkőzhetsz. Szedd le ismét a körülötte lebzselő ellenségeket, majd helyezd el az utolsó töltetet is. Nincs más hátra, míg megvárni azt, hogy társaid felnyissák a lenti bázishoz vezető utat, és a kötél segítségével lemássz a lyukba.
3. No Fighting in he War Room
Egy igazán nehéz küldetés, nem csoda, hogy egyike a végjátéknak... El kell érni a vezérlőtermet eme földalatti bázisban. Pár métert teszel előre, mikor érkezik a hír: a bomba perceken belül felrobban, pontosabban 11 perc múlva (normál szinten). Jó, ha tudod: a játék csak akkor ment bizonyos részeknél, ha a standard idő szerint teljesítettél, tehát, ha túl lassan haladsz és meghalsz, kezdheted elölről az egészet. Három keményebb részen kell átküzdened magad. Az egyik egy ebédlőféleség, melyet baloldalról közelíthetsz meg úgy, hogy az ellenség annyival később vegyen észre, hogy akkor nekik már teljesen mindegy legyen. A következő keményebb rész, egy raktárfolyosó, melynél eszméletlen mennyiségű ellenfél fog várni, javaslom, dobáld a konténerek mellé az összes megmaradt gránátod, és menj balra valamelyik konténer mellett, hogy onnan tisztogasd a terepet. Végezetül egy gázcsövekkel teli részen fogsz áthaladni, mely folyosót dobozok blokkolják, így ismét el kell menned valamely irányba oldalt, ám ezúttal mindegy, melyiket választod, ugyanolyan nehézségű mindkét oldal. A „két embert lelősz, majd visszabújsz a fedezék mögé és újratöltesz" taktikát javaslom a sok-sok ellenfél miatt. A főfolyosón kezdj el sprintelni a kis ajtó felé, mert nemsokára robbanás következik. Távolról megpróbálják kinyitni az előttetek lévő ajtót, ám ez egy elég lassú folyamat lesz. Addig is a kis lyukon keresztül kezdd el levadászni az ellenfeleket, hogy mikor már át tudtok menni társaiddal, kevesebb dolgotok legyen. Amint ez megtörténik, vesd be magad jobbra a fedezékekbe, és a túloldalon lévő gázpalackokat lődd ki. Innentől nem sok van hátra. Menj le jobbra a lépcsőn, helyezd a falra a robbanótöltetet, és az így keletkezett lyukon keresztül menjetek be a vezérlőterembe. Találd meg a keresett gépet, melynek billentyűzete sárgán villog, és szabotáld a rakétákat. Nincs más hátra, mint kijutni az erődítményből, ami nem lesz piskóta. Harcold végig magad a liftig, mely pontosan a garázsnál tesz ki. Végezz az itt lévő katonákkal, majd ugorjatok be a terepjáróba.
4. Game Over
Az utolsó előtti küldetésed. A terepjáró hátuljában kell lenned, és leszedni a titeket követő ellenséget. Könnyű. Csak lődd ki mindig a melletettek lévő terepjárón lévő katonákat. Amikor a helikopter érkezik, és kezedbe veszed az RPG-t, a híd mindenképpen ledől, nem tudod lelőni a helikoptert. Miután magadhoz tértél, maradj szorosan csapattársaid mellett, és lődd a felétek közeledő ellenfeleket. Mikor az ellenséges helikopter rakétája eltalál titeket, ájultan esel össze. Végignézed bajtársaid szörnyű végzetét, majd meglátod Zakhaevet, két társával közeledni. A helikopterük felrobbanása megzavarja őket, és társad feléd hajít egy fegyvert. Kapd fel, és tedd, amit tenned kell! Öld meg a gonosztevőt és két csatlósát, majd várj, míg kiment titeket az erősítés...
V. Epilogue
1. Mile High Club
Ezt a küldetés a főmenü - Mission Select - Epilogue menüpontból tudod kiválasztani. Egy egészen egyszerű, pörgős küldetés. A lényeg, hogy egy repülő fedélzetén hatástalanítanod kell a terroristákat, és megtalálni a második emeleten a túszt. Az egyetlen nehézség az lehet, mikor az utolsó terrorista megragadja a túszt, és 3 másodperced van arra, hogy likvidáld, mielőtt megöli a túszt. A megoldás: lődd lábon, majd mikor elengedi a túszt, és tiszta célponttá válik, add meg neki a kegyelemdöfést. A bal oldalon kinyíló ajtón ugorj ki, ezzel vége az utolsó küldetésednek is.
Cod4 Leírása:
Ezen kis háttér-információs rész után a Call of Duty negyedik epizódjára térnék. Az egyjátékos móddal kezdeném a bemutatást, és itt mindjárt meg is említeném a játék egyetlen hibáját, miszerint igen rövidkére sikeredett. Persze lehet, hogy csak azért tûnt rövidnek, mert annyira magával ragadott a játékmenet, de a könnyebb fokozatokat nem nagyon ajánlom olyan játékosoknak, akiknek nem ez az elsõ FPS az életükben, mert lendületbõl fognak fejjel nekirohanni a stáblistának, aztán az utána következõ három perces bónusz küldetés már nemigen fog túl sok vigaszt nyújtani...
A Call of Duty 2 négy fõhõse után az új epizódban három katonát irányíthatunk. Játszhatunk egy USMC tengerészgyalogossal, egy újonc SAS kommandóssal, és egyszer a fent említett újonc parancsnokával. Sõt, a bevezetõ animáció alatt egy képzeletbeli ország képzeletbeli elnökének is belebújhatunk a bõrébe egy rövidke, ám nem éppen happy enddel végzõdõ sztori erejéig. A kitalált alaptörténet finomságai az efféle húzásokban mutatkoznak meg igazán, mint például a SAS százados egyik múltbéli – tizenöt évvel ezelõtti – küldetése, amirõl elkezd mesélni, merthogy a rosszfiúval, akit éppen üldözünk, akkor találkozott elõször. Aztán egyszer csak belecsöppenünk a felidézett küldetés kellõs közepébe, és mindjárt neki is láthatunk azt teljesíteni. Ez a küldetés az összes közül az én személyes kedvencem, de természetesen a többi sem kevésbé kidolgozott és érdekes. Ez az a misszió, amit már korábban is láthattunk egy videó formájában, amikor is két mesterlövész lopakodik végig Pripjatyon, hogy ott megölje a fent említett terroristát. (Mondanom sem kell, nem sikerül...) A videó úgy ér véget, hogy csatasorban közelít hõseink felé 50 terrorista, itt-ott tankokkal tarkítva. Itt még azt gondolhattuk, hogy egészen biztosan meghalnak mindketten, de nem, ez is csak az egyik nehézség a sok közül, amit meg kell majd oldanunk. Ezt a konkrét esetet például úgy, hogy próbálunk egy megfelelõ helyen meglapulni a fûben, aztán kivárni, amíg a rosszfiúk elbattyognak mellettünk. Nem véletlenül részletezem ki ennyire ezt a részt, mindamellett, hogy a kedvencem, egy apró baki példájaként fog szolgálni: egyes esetekben nem teljesen logikus a megoldás. Itt például a terület jobb oldalán egy fal van, bal oldalán sugárzó terület, belül egy vagy két fa. Nos itt négyszer kellett mentett állást betöltenem, mert az általam logikusnak vélt helyeken mindig megtaláltak, vagy még azelõtt megölt a sugárzás, ellenben ha odafutottam az elõttem 30 méterrel lapuló parancsnokomhoz a 60 méterre lévõ terroristák orra elõtt, ott lehasaltam, és nyugton maradtam, akkor megúsztam a dolgot. Sajnos ilyen apróságok elõfordulnak a játékban, de ez is csak a mozi-fíling kedvéért van. Ha látni akarunk minden érdekességet, akkor nem árt a jó idõben a megfelelõ helyen lennünk.
A harcijármû-különlegességek mellett kézifegyver-választék terén is kitesz magáért a CoD 4, nem kell megijedni, ha olyan fegyvert kapunk a küldetés elején, ami nem annyira bejövõs, nem passzol a stílusunkhoz, mert igen rövid idõn belül lesz alkalmunk bármilyet magunkhoz venni. Ellenfeleink ugyanis igen széles palettáról válogatnak, csak valahogyan el kell tõlük venni. Géppuskák, gépkarabélyok, pisztolyok, shotgunok és mesterlövészfegyverek garmadája mellett gyakran találhatunk mindenféle gránátokat, és páncélozott jármûvek ellen is hatásosan alkalmazható eszközöket. Az egyszerû RPG-tõl a Javelin tankelhárító rakétáig, ami a megjelölt célpontra – kilövési pozíciótól függetlenül – felülrõl csap le, ahol vékonyabb a páncélzat. Nem is kell belõle egy tankra, csak egy, míg az RPG-bõl kettõ vagy akár három is.
A kampány során leginkább csapatban kell dolgoznunk, és ez nem véletlen, nagyon sok helyen nélkülözhetetlen a társaink segítsége. Illetve, hogy pontosabban fogalmazzak, itt inkább mi vagyunk a társaink segítségére, mivel leginkább az elöljárónk utasításait kell végrehajtanunk, aki jön velünk. Mindamellett, hogy jól tudjuk, a CoD sorozatban szinte minden scriptelve történik, az MI is remekül teszi a dolgát mindkét oldalon.
Hogy néhány általános szempontot is megemlítsek: a játék grafikája kifogástalan, ráadásul a gépigénye is reális, még a mélységélesség és egyéb nyalánkságok ellenére is. Ha direkt keresünk, persze találhatunk benne hibát, de sokkal szembetûnõbbek a pozitívumok, a zseniálisan megoldott apró részletek, mint például a mesterlövész álcaruhája, a remekül eltalált atmoszférikus effektek, és a robbanások. A hangokban viszont már keresve sem találunk hibát! A fegyverek felismerhetõ hangjain, az emberek üvöltözésén és a rakéták robbanásán keresztül is megüt az ember fülét az a jellegzetes koppanás, mikor a lábunk elé dobnak egy gránátot... A kezeléssel nem volt gond, nincs túlbonyolítva a kelleténél jobban. A "kezelõfelületen" sem terhelnek minket túl sok infóval. A HP csík, mint olyan, manapság már "nem divatos", helyette a sokk alapú sebzés mûködik a játékban, és a lõszermennyiséget is csak akkor jelzik, hogyha épp felveszünk belõle, vagy tárazunk. Általában csak az iránytû látható a képernyõn a következõ waypoint jelzésével.
A legfontosabb újítás, hogy amellett, hogy minden eddiginél nagyobb fegyverarzenál közül válogathatunk, a kezdeti néhány meccs után megkapjuk a lehetõséget, hogy saját karakterosztályt alakítsunk ki, olyan elsõdleges és másodlagos fegyverekkel (ez utóbbi alatt a pisztoly és gránátok értendõk), amilyet szeretnénk. Aztán kicsit RPG-jellegûen még fejlõdhetünk is, és ha itt nem is a karakterünk tulajdonságai javulnak az XP-k gyûjtése és szintlépések révén (furán is nézne ki egy netes FPS-ben), de újabb és újabb kiegészítõk és "perkek" válnak elérhetõvé. A kiegészítõk között találunk például lézeres célzót vagy a fegyver pontosságát növelõ markolatot, esetleg terepszínû álcát puskánkhoz. A perkek pedig szintén jelentõs újdonságai a CoD4-nek. Három hely áll rendelkezésünkre, ahova a már elérhetõvé vált különleges tulajdonságokból válogathatunk: falon áthatoló lövedék, gyorsabb újratöltés, több életerõ. De olyan is akad köztük, hogy ha lelõnek, még egy ideig pisztolyunkkal lövöldözhetünk, vagy automatikusan felrobbantunk egy gránátot, és magunkkal visszük a körülöttünk lévõket.
Összegzésképpen közösen mondhatjuk, hogy egészen pontosan ezt a játékélményt vártuk el a CoD4-tõl, amit kaptunk – mind egyszemélyes, mind többszemélyes módban. Egyedül talán az egyszemélyes kampányra lehet panasz rövidsége miatt... De ha nem is az egyjátékos mód miatt, a multiért mindenképpen megéri az árát! Hosszú távra fogja lekötni az embert a szinte minden ponton tökéletesnek nevezhetõ FPS.
Teljesen automata, nagy erõvel rendelkezik. Közepestõl hosszú távon hatásos.
Teljesen automata, gyors tüzelésû. Közepestõl hosszú távon hatásos.
Teljesen automata, könnyen kezelhetõ. Közepestõl hosszú távon hatásos.
Fél-automata távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.
Fél-automata távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.
Tolózáras távcsöves puska. Hosszú távon hatásos.
Felhúzos shotgun. Rövid távon hatásos.
Fél-automata shotgun. Rövid távon hatásos. ( <-Ninj4->)
Fél-automata, közepes tárú és erejû. Rövid távon hatásos.
Elvakítja az ellenfelet, mikor felrobban.
Füst képzõdik, mikor felrobban.
Az ellenfél elveszti a tájékozódását.
Hírek
Teamunknak Szervere Hamarosan megérkezik.
Gondoljuk,majd a Tagoknak jó meglepetés lesz:D
A Tagfelvételivel kapcsolatban a TGF menüpontba megtalálják válaszukra kérdéseit .
A Call of Duty 7 Jövőre elkészül.
Gyártója:Activision
A szabály nem csak a Tagokra vonatkozik, de legföképpen rájuk.
Akit rajta kapnak a csaláson nem lesz belőle jó.
De ha valakit meglátunk a Teamunk-ban Csalni az repül!
Megnyílt webodalunk
És Teamunk.
Sok szerettel várunk még vagy 7 embert a Teamunkba.
Szavazás